Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Mönsterkort | 28 maj 2001

Ökad marknad för smarta Internet- produkter.

Marknaden för smarta, ej PC-baserade, konsumentprodukter med Internetaccess som grundfunktion eller för att förbättra denna har haft en trög marknad. Nu säger Cahners In-Stat Group att det kommer att säljas över 20 miljoner enheter år 2005.
Smarta enheter delas upp i tre grupper som inkluderar produkter med Internetaccess som radio, bildutrustning och analog TV, Internet *Vitvaror' och produkter dedicerade för email. För denna marknad förutspår high-tech analysfirman en årlig tillväxt av 101 % för perioden 2000 till 2005..
"Även om det gångna året varit skakigt för denna typ av Internet- utrustning, är de flesta aktörer som fanns med för ett år sedan fortfarande med." "Antalet aktörer och produkter växer vilket indikerar att tillverkarna inte är negativa trots marknads- klimatet." "Tillverkarna har observerat faktorerna för framgång respektive misslyckande för andra introduktioner inom elektronik och fokuserar på faktorer som ger kundvärde samtidigt som de har en blick på priset." "I vilket fall, måste de utbilda kunderna om produkternas möjlighet." Källa PCB007

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2017-11-14 20:30 V8.8.9-1