Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 24 april 2007

Nokia starkaste varumärket i Europa

Nokia har det starkaste varumärket i Europa enligt Millward Brown's senaste rapport kallad BRANDZ 2007. Men Ericsson lyser med sin frånvaro i listan.
Starkaste varumärket i Europa är enligt undersökningen Nokia. Undersökningen har rangordnat de tio starkaste varumärkena i Europa. Den Europeiska rankingen är dock en mindre del i en större rapport som även täcker de 100 starkaste varumärkena i världen. Där ligger Nokia på plats nummer 12.

På förstaplatsen återfinns Google som rusat upp från en sjundeplacering i den förra rapporten som gjordes för ett år sedan. Vidare återfinns General Electric på andra plats och Microsoft på tredjeplatsen. På femte plats finns det första kinesiska varumärket "China Mobile". HP finns på plats nummer 15, sedan Apple (16), Cisco (24), Intel (25), Dell (37), Sony (55), Motorola (60) samt Siemens (71). Förvånande är dock att varken Sony Ericsson eller Ericsson syns till någonstans i årets lista. Dock finns Hennes & Mauritz (73) samt IKEA (81) med i rapporten.

Ladda ned hela rapporten här (extern PDF-länk).

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2017-11-14 20:30 V8.8.9-1