Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 18 juni 2001

Telenor in på svenska mobilmarknaden

Telenor har nu fått in en fot på den svenska mobilmarknaden.
Via ett avtal med Europolitan kommer Telenor lanserar mobiltelefonabonnemang under varumärket Djuice, som riktar sig mot ungdomar.

Idag blev det klart att Telenor får in sin efterlängtade fot på den svenska mobiltelefonmarknaden. Bolaget har tecknat ett kontrakt med Europolitan Vodafone som ger dem tillgång till Europolitans mobiltnät för sitt nya ungdomasvarumärke Djuice. Djuice kommer lanseras som en ny mobiloperatör och portal i Sverige med egna tjänster och egen marknadsföring, fakturering och kundservice.
Djuice lanseras stort i höst i Sverige. Märket har gått in som huvudsponsor för den norska båten i Volvo Ocean Race, som startar 23 september.
Målgruppen är ungdomar mellan 15 och 30 år.
Djuice är en portal både på internet och i mobiltelefoner. Målsättningen är att bli en av de ledande mobilportalerna i världen, skriver Telenor i ett pressmeddelande.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2017-12-13 22:15 V8.9.2-1