Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 28 augusti 2007

TietoEnator sparkar 40 inom ICT

Företagets interna ICT-support (Information Communication Technology), kallad Service Desk, som nu är i drift i Sverige, Finland, Norge och Belgien, kommer att centraliseras till Ostrava, Tjeckien.
Beslutet påverkar arbetet för ca 40 Service Desk-anställda i dessa länder och en process för att minimera inverkan på personalen pågår.

Centraliseringen kommer att ske i faser och överföringsperioden kommer att börja den 1 september 2007. Den kommer att vara slutförd i slutet av mars 2008. Detta beslut har ingen inverkan på TietoEnators externa kunder.

Service Desk i Tjeckien kommer att betjäna TietoEnators anställda i samtliga 30 verksamhetsländer. Supporten kommer att vara tillgänglig 24 timmar om dygnet alla dagar i veckan och all service kommer att ges på engelska.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2017-11-14 20:30 V8.8.9-1