Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion |

Nokia lanserar nytt varumärke

Nokia presenterade idag Ovi, ett nytt varumärke för företagets internettjänster. Nokia breddar verksamheten från ett fokus på mobiltelefoner till att även erbjuda internettjänster inom ramen för Ovi.

Ovi, som betyder dörr på finska, ska göra det enkelt för användarna att få tillgång till sociala nätverk, communities och innehåll och fungerar som en samlingsplats för Nokias tjänster. Nokia presenterar idag Nokia Music Store och N-Gage, som båda är en del av Ovi. De båda tjänsterna ska göra det enkelt att upptäcka, prova och köpa musik och spel från kända artister och spelutvecklare, vissa titlar erbjuds dessutom bara genom Nokia. Inom Ovi finns även Nokia Maps, som är en navigationstjänst som erbjuder bland annat kartor, stadsguider till kompatibla mobiltelefoner. När Nokiachefen Olli-Pekka Kallasvuo presenterade Ovi och de nya Nokiatjänsterna vid lanseringen i London talade han bland annat om företagets framtidsplaner för Nokia som ett internetföretag: "Det finns en tydlig konvergens i mobilbranschen mot internetdrivna upplevelser och Ovi representerar Nokias vision av att kombinera internet och mobilitet. Nokia är världens ledande mobiltillverkare och om man ser in i framtiden kommer vi att erbjuda utmärkta telefoner, kombinerat med spännande upplevelser och tjänster som gör det enkelt för människor att släppa lös internets fulla kapacitet." "Vi påbörjade den här resan med våra navigationstjänster tidigare i år och vi kombinerar nu alla våra tjänster under ett och samma varumärke – Ovi by Nokia. Under de kommande 12 månaderna kommer ni att få se oss integrera nya användargränssnitt, tjänstepaketeringar och nätcommunities till Ovi," fortsatte Kallasvuo.

Annons
Visa fler nyheter
2024-04-15 11:45 V22.4.27-2
Annons
Annons