Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Mönsterkort |

Mixad marknad i Tyskland

Försäljningen av konsumentelektronik i Tyskland kommer bara att stiga med 0,5 % år 2001.

Detta enligt en rapport från den Tyska industriföreningen GFU i tidningen Handelsblatt. En medlem i GFU, R Hecker säger "Att marknaden sjönk 5 % första halvåret beroende på högre levnadskostnader och minskade sportaktiviteter, faktorer som inte korrigerades av en genomförd skattereform." Hecker säger vidare att "Internationale Funkausstellung (Ifa)", Berlin, ger förhoppningar om en ökad efterfrågan. Utställningen som är Europas största mässa för konsumentelektronik är öppen från 25: e augusti till 2: a september. Han ser en ökning av marknaden för år 2002 på 6- 7 %. För traditionell konsumentelektronik som stereo och TV bör ökningen bli 3,5 % i år. Telefoner och PC's däremot faller i populäritet med en ökning ppå PC- sidan på enbart 3 % och mobiler minskar med 32,1 % nästa år. Enligt Handelsblatt finns stora förhoppningar för digitala produkter, speciellt DVD- spelare. Hecker förutspår en fördubbling av denna marknad, till 1,4 miljoner enheter, för år 2002. Traditionella videospelare ska minska med 20 % redan i år. Källa PCB007

Annons
Annons
Visa fler nyheter
2024-04-15 11:45 V22.4.27-1
Annons
Annons