Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 12 november 2009

Fortsatt tapp för Sony Ericsson

Sony Ericsson hade en marknadsandel på 4,3 procent under tredje kvartalet, en nedgång från 8,1 procent förra året.
Sony Ericsson har tuff konkurrensen från framför allt de snabbväxande asiatiska mobiltillverkarna. Enligt senaste statistiken från analysföretaget Gartner så sålde Sony Ericsson 13,4 miljoner mobiler under tredje kvartalet, jämfört med 24,8 miljoner motsvarande period för ett år sedan. Marknadsandelen rasar därmed till 4,3 procent, jämfört med 8,1 procent samma period i fjol.

Samsung befäster sin plats som tvåa i världen med 19,6 procent av marknaden, en uppgång från förra årets 17 procent och LG går från 7,8 procent av marknaden till 10,3 procent.

Nokia är fortsatt etta på den globala mobiltelefonmarknaden, och sålde 113,5 miljoner telefoner under perioden, vilket medför en marknadsandel på 36,7 procent, enligt idg.se

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2017-11-14 20:30 V8.8.9-1