Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 29 januari 2010

Elektronikbranschens återväxt säkras på S.E.E.

Elektronik är kul och elektronikindustrin är en framtidsbransch som behöver locka fler ungdomar. Det är precis vad som kommer att hända på Showcase Sweden som nu återkommer större, bredare och med tydligare utformning.
På mässan S.E.E. får ett tjugotal företag och nära 1000 gymnasieelever möjlighet att träffa varandra. Bakom satsningen står Elektroniktidningen och Stockholmsmässan. På mässan S.E.E., Scandinavian Electronics Event, kommer hundratals gymnasieungdomar att få möta ett tjugotal tongivande svenska elektronikföretag. Ambitionen är att visa upp styrkan och bredden i industrin och i förlängningen attrahera fler ungdomar till teknisk utbildning och ett yrkesliv inom elektronik. Allt genom att ungdomarna får klämma, känna och prova svenskutvecklade produkter, och prata med företrädare för industrin.

Konceptet Showcase Sweden provades med stor framgång redan för två år sedan på S.E.E.s föregångare Elektronik/EP 2008. Då deltog nio företag, som fick möjlighet att visa upp sig för drygt 700 gymnasieelever jämte en rad högskolestudenter. När Showcase Sweden nu återkommer är det i större skala, med fler företag och fler
elever från skolor i hela Mälardalen, enligt ett pressmeddelande från S.E.E. - Scandinavian Electronics Event.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-01-19 15:59 V9.1.0-1