Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 04 mars 2011

Noca: 'Ny COO effektiviserar kommunikation'

Som ett led i att försöka förbättra kommunikation mellan kund och företag skapades en COO-post i februari i år hos norska Noca.
Posten som Operations Manager (COO) har inrättats för att förbättra företagets kommunikation. Verksamhetschef kommer att samordna logistik och produktion, följ alla leveransprocesser noga och vara kundens "förlängda arm" hela vägen till produktion. 

För kunderna innebär detta en mer effektiv kommunikation med Noca, färre personer att ta itu med, bättre balans mellan uppdraget på vägen och mindre chans för missförstånd. Den operativa förvaltningen kommer att vara ett kommunikationsnav mellan kunden och produktionen på Noca, från order till levereras.

– Vi tror att våra kunder kommer att märka en positiv förändring under det första halvåret. Det kommer att bli enklare för kunderna att relatera till oss som en partner, och det kommer att bli en enklare och mer enhetlig linje för kommunikation i distributionskedjan, från inköp av råvaror till leverans till slutkund. Vårt mål är ännu bättre leveransprecision och leverera ännu bättre produktkvalitet, säger vd Pål Rune Johansen. 

COO är Sveinung Mestvedthagen Ryen, han tillträdde i februari.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2017-12-13 22:15 V8.9.2-2