Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© Microchip
Komponenter |

Microship 'Vi ökar kapaciteten just i detta nu'

Microchip skriver att eftersom deras produktion sker i USA är de inte påverkade av krisen i Japan. (Något som slog mot rivalen Renesas) Företagets vd Steve Sanghi har skrivit ett brev till kunder och potentiella kunder.

– Microchip har stor produktionskapacitet för att hjälpa de kunder som nu är strandsatta därför att deras leveranskedjor brutits. Vi har redan ökat kapaciteten på vår fabrik och också faciliteter för test och montering. Microchip har mer än 1000 globala partners som är beredda att hjälpa varje kund att hitta nya källor för microcontrollers, analoga, minnen och trådlösa lösningar från Microchips extensiva portfolio samt att konvertera kod och hjälpa till med produktionsdesign. Vi har också över 80 distributörer världen över som kan hjälpa till att hitta produktionskvantitet hos Microchip. Microchip skriver vidare att utmaningen nu är att tillgodose alla kunder. Tack vare att led-tiderna på deras sortiment förkortats har kunderna generellt lagt ordrar för en ganska nära stående framtid. Eftersom de nuvarande kunderna kan bli strandsatta komponentmässigt vill man därför först tillgodose deras behov och därefter ta sig an nya potentiella kunder. Även om läget i dag är stabil vet man inte heller hur det ser ut framöver, speciellt gällande tillgång på material. Därför vill man vara försiktiga. Rädslan för materialbrist kan också leda till att ledatiderna ökar något igen. Microchip vill nu att alla kunder ska se över sitt behov för minst 3 månader fram och sedan skicka in ordrar. Detta för att alla parter ska få en överblick över situationen och tillgången. De räknar också med att få en hel del nya kunder som söker sig till deras produktion för att ersätta bortfall i Japan.

Annons
Annons
Visa fler nyheter
2024-04-25 14:09 V22.4.31-1
Annons
Annons