Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© anton-andronov-dreamstime.com Elektronikproduktion | 01 november 2013

Så ska Incap vända skutan

Efter att ha slagits med sjunkande intäkter under lång tid, inledde Incap ett omfattande omställningsprogram för att återställa företagets lönsamhet. Med programmet kommer en ny strategi och tänkesätt.
Företaget är nu fokuserat på vad de kallar " tre C ", Kund (customer), kostnad (cost), kassaflöde (cash).

"Jag ber alla mina anställda att verkligen granska hur de tillbringar sin tid. Om uppgiften inte kan relateras till något av dessa tre C, då bör den inte göras”, säger CEO Fredrik Berghel .

Detta är hur dessa tre C förklaras:

Kund: Att kommunicera att vi har en ny situation och att vi är på rätt spår igen är vår viktigaste uppgift. Det är naturligtvis vår försäljnings- och marknadsföringpersonal som gör det mesta av detta arbete, men alla anställda måste bidra.

Kostnad: Vår verksamhet har krympt. Vi måste därför anpassa kostnaderna därefter. De flesta företag i världen är mycket mindre än Incap. Det finns ingenting med storleken som avgör att vi inte kan vara lönsamma.

Cash: Den finansiella rekonstruktionen har gett oss en andra chans. Vi måste se till att vi tar in alla pengar som är våra överallt.

"Även om vi upplever svåra tider nu, bevisar de åtgärder som vi har inlett hittills redan sin effektivitet. Vi ska fortsätta med samma beslutsamhet tills vår verksamhet är frisk och tillbaka på ett lönsamt spår. Vändningen är möjligt och vi kommer att genomföra det. Och efter att ha vunnit denna kamp är vi starka nog att vinna vad som helst," avslutar Fredrik Berghel.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2017-12-13 22:15 V8.9.2-1