Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© mailthepic dreamstime.com Allmänt | 17 maj 2017

Tobii förvärvar amerikanska Sticky

Tobii har köpt alla väsentliga tillgångar i Sticky, ett företag som erbjuder en molnbaserad produkt för storskaliga marknadsundersökningar med hjälp av webbkamerabaserad eyetracking.
– Jag är mycket glad att kunna välkomna Sticky till Tobii-familjen. Förvärvet av Sticky är ett led i vår strategi att öka våra insatser inom storskalig analys av eyetracking-data och utökar Tobii Pros market research-erbjudande, säger Henrik Eskilsson, Tobiis vd.

Sticky som grundades 2009 och har sitt huvudkontor i San Francisco (med ytterligare kontor i New York och Stockholm) kommer att integreras med affärsområdet Tobii Pro

– Tobii Pro leder marknadsutvecklingen vad gäller att tillhandahålla insikter från eyetracking-undersökningar till företag, forskare och organisationer. Stickys molnbaserade plattform blir ett starkt komplement till våra befintliga eyetracking-lösningar, säger Tom Englund, affärsområdeschef för Tobii Pro.

Företaget sysselsätter 15 personer. Omsättningen 2016 var cirka 1,5 miljoner dollar (cirka 13 miljoner kronor) och rörelsemarginalen var -2.8 miljoner dollar (cirka -25 miljoner kronor).

Innan förvärvet var Tobii minoritetsägare i Sticky.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Visa fler nyheter
2017-06-22 09:19 V8.5.4-2