Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© Hovding Elektronikproduktion | 13 oktober 2017

Hövding ökade försäljningen och tog in mer pengar

Under årets andra kvartal ökade försäljningen av skyddskragen Hövding med 59 procent, och i augusti meddelade företaget att en nyemission om cirka 37 miljoner skulle genomföras. Emissionen är nu genomförd och resulterade i många miljoner extra.
Hövding är en krage innehållandes en hopvikt airbag som cyklister kan bära runt nacken istället för att ha en hjälm på sig. Uppfinningen har blivit populär och under årets andra kvartal ökade antalet sålda Hövdingar med 59 procent och omsättningen med 60 procent, enligt ett pressmeddelande.

I slutet av augusti meddelade företaget att de skulle genomföra en nyemission om cirka 37 miljoner kronor, med anledningen att ”utöka marknadsförings- och försäljningsinsatser ytterligare för att tillvarata den efterfrågan som finns”.

Den 10 oktober avslutades teckningsperioden för emissionen. Den tecknades till 224 procent och tillför bolaget cirka 37,1 miljoner kronor, innan emissionskostnader.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2017-12-13 22:15 V8.9.2-1