Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© Husqvarna Elektronikproduktion | 16 oktober 2017

Husqvarna ändrar fokus – tappar en miljard kronor

Consumer Brand-divisionen inom Husqvarna Group kommer att minska sin affärsvolym hos en stor amerikansk detaljhandelskund. Förändringen väntas kosta en miljard kronor.
Husqvarna Groups Consumer Brand-division har en ny strategi. Divisionen ska ändra sitt fokus till att fokusera sina resurser på kundkonton med mer attraktiva möjligheter, enligt ett pressmeddelande.

Det innebär att Consumer Brand kommer att minska sin affärsvolym hos en av sina största amerikanska detaljhandelskunder. Den minskande volymen beräknas minska nettoomsättningen för Consumer Brands under 2018 med en miljard kronor, jämfört med 2017.

– Vi strävar efter att skapa en stark och framtidsorienterad Consumer Brands Division, tyvärr innebär det att vi ibland måste fatta beslut som är smärtsamma på sikt, säger Kai Wärn, vd och koncernchef på Husqvarna Group. I ett pressmeddelande.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2017-11-14 20:30 V8.8.9-1