Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion |

Ericsson ökar marknadsföringen

Ericsson meddelar att det inte blir nödvändigt med fler kostnadsbesparingar. Man startar samtidigt en ny global kampanj som är helt skild från mobiltelefondelen. Budskapet i den nya kampanjen är: "constructive thinking"

Det är främst Ericssons system som marknadsförs i den nya kampanjen. Mobiltelefonerna marknadsförs nu helt av samriskbolaget Sony Ericsson. Som grund för kampanjen finns en ny varumärkesplattform, som lanserades på telekommässan CTIA i New Orleans. Detat skriver Veckans Affärer. Kampanjen kommer till en början att synas i Tyskland, Italien, Ungern, Kina, och Australien. Senare kommer den att visas i 15 till 20 marknader under året. Ericssons nye chef Per-Arne Sandström kallar Ericssons nya ledning "starkt affärsinriktad", och han ser för tillfället ingen anledning att tro att det blir nödvändigt med ytterligare besparingar, utöver det besparingsprogram som löper.

Annons
Annons
Visa fler nyheter
2024-03-28 10:16 V22.4.20-2
Annons
Annons