Elektronikproduktion |
Ericsson ökar marknadsföringen
Ericsson meddelar att det inte blir nödvändigt med fler kostnadsbesparingar. Man startar samtidigt en ny global kampanj som är helt skild från mobiltelefondelen. Budskapet i den nya kampanjen är: "constructive thinking"
Det är främst Ericssons system som marknadsförs i den nya kampanjen. Mobiltelefonerna marknadsförs nu helt av samriskbolaget Sony Ericsson. Som grund för kampanjen finns en ny varumärkesplattform, som lanserades på telekommässan CTIA i New Orleans. Detat skriver Veckans Affärer. Kampanjen kommer till en början att synas i Tyskland, Italien, Ungern, Kina, och Australien. Senare kommer den att visas i 15 till 20 marknader under året.
Ericssons nye chef Per-Arne Sandström kallar Ericssons nya ledning "starkt affärsinriktad", och han ser för tillfället ingen anledning att tro att det blir nödvändigt med ytterligare besparingar, utöver det besparingsprogram som löper.