Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 04 mars 2005

Sony Ericsson<br>svenskarnas favorit

Enligt en undersökning utförd av Nordisk Media Analys har Sony Ericsson gått om Nokia som det populäraste mobiltelefonmärket i Sverige. Undersökningen bygger på intervjuer med minst 30 personer varje vecka.
För första gången sedan 1999 har Sony Ericsson gått om Nokia när det gäller varumärkesstyrka och samt konsumenternas förstahandsval, skriver Svenska Dagbladet. Cirka 60 procent av svenskarna kan tänka sig att köpa en Sony Ericsson telefon enligt undersökningen. Detta jämfört med Nokia som 29 procent av svenskarna kan tänka sig köpa. På tredje plats kommer Samsung, skriver SVD.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2017-11-14 20:30 V8.8.9-2