Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Mönsterkort | 23 mars 2005

”like.no.other” – Ny strategi för Sony

Sony Electronics etablerar nu en helt ny plattform för sin marknads-kommunikation i Europa. Med det nya budskapet ”like.no.other” ska företaget befästa sin position på dess viktigaste marknader och maximera tillväxten på den alltmer konkurrensutsatta marknaden för konsumentelektronik.
Det nya marknadsföringsbudskapet ”like.no.other” ersätter det tidigare ”You make it a Sony”. Det kommer att användas från april 2005 i alla de europeiska länder där Sony är verksamt och för alla Sony Electronics produkter.

Aktiviteterna i Europa sammanfaller med en omfattande global marknads- och kommunikationssatsning. Syftet är att bekräfta Sonys position som den bästa leverantören i sin kategori och att förstärka företagets produkterbjudande till användare hemma, på jobbet och på resande fot.

– Sony har alltid strävat efter att leda utvecklingen och erbjuda den främsta tekniken på konsumentelektronikmarknaden. Med kampanjen like.no.other bygger vi vidare på denna tradition, säger Tomas Malmström, marknadschef Sony Sverige.

– Det är mycket mer än bara en slogan. Med vår nya positionering kan vi bygga vidare på det som varit och skapa nya möjligheter för vår verksamhet framöver. I grunden handlar det om att alla som på något sätt är i kontakt med Sony ska uppleva en ny styrka och drivkraft för både varumärket och produkterna.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2017-11-14 20:30 V8.8.9-2