Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Komponenter | 17 juni 2005

Ny färgsättning attraherar shoppare

På flera håll i Europa, Asien och USA har en ny trend slagit igenom, konsumenterna möter nya typer av färgsättningar i affär och shoppingcentrernas fönster. Med hjälp av olika färgade lysdioderna skapas nya och mer känslomässigt laddade skyltningar.
En fördel är att både konsumenterna som kommer för att handla och butiksägarna gillar de nya möjligheterna. Lite kort summerat, försäljningen går upp och energikostnaden går ner.

I butiker i Korea har det införts ny belysning av dörrar och skyltfönster vilket har attraherat fler än tidigare att komma in och besöka varuhusen som installerat dessa nya färgsättningar. Liknande iakttagelser finns även från Europa där konsumenterna i undersökningar har visat sig lika positiva till den nya trenden. Det som utmärker dessa koncept är inte att det lyser mer utan hur det lyser där det ska, energiåtgången har minskats med över 50 % i butiker och affärer med skyltfönsterinstallationer.

Många fördelar kan identifieras med lägre kostnader av driften men det kräver också att affären bakom skyltfönstret engagerar sig. Det krävs mer än att det lyser, men i de flesta fallen är svaren entydiga om lysdiodens fördelar.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2017-12-04 21:30 V8.9.2-1