Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Komponenter | 27 mars 2006

Arrow i global satsning på PEMCO

Arrowkoncernen ser en mycket god tillväxt inom PEMCO-området (Passive, Electromechanics, Connectors), och initierade under 2005 en global satsning på denna del av sin verksamhet.I Sverige börjar Arrow redan nu se resultat av denna.
Även om Arrow ser en generell uppgång över hela sitt produktspektra, är det PEMCO-delen som sticker ut och växer allra starkast. Mellan 2004 och 2006 ser det ut som om PEMCO-delen av Arrows omsättning i Sverige kommer att växa från 200 MSEK till ca 300 MSEK.

-Vi gjorde en satsning under förra året och vi ser nu att denna börjar visa resultat, säger Arrows PEMCO-chef Bernt Haakull till evertiq.

För att möta efterfrågan har Arrow flera nyanställda tekniska säljare på plats, både i Kista och i Göteborg, som har specialkunskaper inom områdena kontaktdon, batterier och power supplies. Dessa områden är de som Arrow kan se har den allra bästa tillväxten just nu inom PEMCO-området.

Nyligen förstärkte Arrow sitt PEMCO-utbud med kontaktdonstillverkaren Bulgin och switchtillverkaren NKK, och kommer inom kort även att kunna erbjuda sina kunder ett bredare kabelutbud. Flera leverantörer av kabel såsom Alpha Wire, Belden och Raychem finns redan nu på plats.

-Vi arbetar inom Arrow väldigt mycket efter att kunna erbjuda ett brett sortiment för våra kunder, säger Bernt Haakull till evertiq.

Arrow presenterade, både globalt och lokalt i Sverige, fina resultat för 2005 och ser positivt även på 2006-års tillväxt och resultat.

- Q1 (2006) ser riktigt bra ut, vi kommer att göra vårt bästa resultat någonsin, säger Owe Westerberg, VD för Arrow Components Sweden AB.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-01-20 13:29 V9.1.4-2