Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Komponenter | 27 juli 2011

Farnells nätsatsning har burit frukt

Farnell har lyckats flytta ut 70% av sina europeiska affärer på nätet. Och internet bedöms vara än viktigare i framtiden.

1996 lanserades den första hemsidan hos Farnell. Över de följande 15 åren har företaget arbetat aktivt med nätet som försäljningskanal. Nu har det alltså nått 70%. Det är också det mål som Farnell hade satt upp.   En av de viktigaste grundstenarna till de senaste årens framgång är element14 som nyligen firade sin andra årsdag.   ”Med fler ån 70 procent av våra affärer med e-handel visar det på succén med vår strategi och vårt erbjudande på Internet ”, säger Neil Harrison, vd för Farnell Europe. ”På en utmanad marknad fortsätter vi att utöka vår kundbas och ta marknadsandelar. Genom att kontinuerligt förnya och lägga till nya funktioner till våra kunders Internetupplevelser hjälper vi till att förenkla och snabba upp våra kunders designprocess när de söker information och skall köpa produkter. Genom att göra tillämpningar tillgängliga för de senaste mobila plattformarna som iPhone och iPad visar vi på att vi ligger i fas med våra kunders senaste teknologi och arbetsmetoder för lönsam tillväxt med våra innovativa Interneterbjudande”.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-08-06 20:55 V14.1.1-1