Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Komponenter | 27 juli 2011

Farnells nätsatsning har burit frukt

Farnell har lyckats flytta ut 70% av sina europeiska affÀrer pÄ nÀtet. Och internet bedöms vara Àn viktigare i framtiden.
1996 lanserades den första hemsidan hos Farnell. Över de följande 15 Ă„ren har företaget arbetat aktivt med nĂ€tet som försĂ€ljningskanal. Nu har det alltsĂ„ nĂ„tt 70%. Det Ă€r ocksĂ„ det mĂ„l som Farnell hade satt upp.   En av de viktigaste grundstenarna till de senaste Ă„rens framgĂ„ng Ă€r element14 som nyligen firade sin andra Ă„rsdag.   ”Med fler Ă„n 70 procent av vĂ„ra affĂ€rer med e-handel visar det pĂ„ succĂ©n med vĂ„r strategi och vĂ„rt erbjudande pĂ„ Internet ”, sĂ€ger Neil Harrison, vd för Farnell Europe. ”PĂ„ en utmanad marknad fortsĂ€tter vi att utöka vĂ„r kundbas och ta marknadsandelar. Genom att kontinuerligt förnya och lĂ€gga till nya funktioner till vĂ„ra kunders Internetupplevelser hjĂ€lper vi till att förenkla och snabba upp vĂ„ra kunders designprocess nĂ€r de söker information och skall köpa produkter. Genom att göra tillĂ€mpningar tillgĂ€ngliga för de senaste mobila plattformarna som iPhone och iPad visar vi pĂ„ att vi ligger i fas med vĂ„ra kunders senaste teknologi och arbetsmetoder för lönsam tillvĂ€xt med vĂ„ra innovativa Interneterbjudande”.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-02-22 14:26 V12.2.6-2