Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Mönsterkort | 19 mars 2002

Stororder till Digital Vision

Order på 50 miljoner SEK från Amerikanska TV-stationer.

Digital Vision har utsetts till leverantör av digital-TV-utrustning till den amerikanska TV-operatören Public Broadcasting Service, PBS. Digital Vision kommer att utrusta PBS' 171 medlemmar, som driver 349 TV-stationer, med digitala satellitmottagare och -avkodare. Utrustningen kommer att användas av PBS och nätverkets medlemsstationer samt ytterligare enheter med koppling till PBS. Slutförhandling mellan PBS och Digital Vision kommer att påbörjas omedelbart och avsikten är att avtal ska tecknas i början av april. Leveranserna av utrustningen planeras att pågå under tre år. Den första leveransen sker före sommaren i år. Avtalets värde beräknas uppgå till fem miljoner USD. Digital Visions teknologi hjälper film- och TV-industrin att säkerställa högsta möjliga digitala ljud- och bildkvalitet. Produkterna som erbjuds PBS gör det möjligt att paketera programinnehåll lokalt samt att övervaka sändningarna i digital-TV-näten. "Vi har arbetat med PBS i flera år. Bl a har de med goda resultat testat vår digital-TV-utrustning", säger Harry Vesanen, Digital Visions verkställande direktör. "PBS' beslut stärker Digital Visions ställning som marknadsledande inom tekniskt avancerad digital-TV-teknologi." PBS, med huvudkontor i Alexandria, Virginia, är ett privatägt, icke-vinstdrivande mediaföretag, som ägs och drivs av 349 icke-kommersiella TV-stationer med en täckning som uppgår till 99 procent av de amerikanska hushållen varav ett ökande antal hushåll med digital-TV. Totala omsättningen för Digitavision var under förra året ca. 68 miljoner SEK.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-05-21 21:58 V13.3.9-1