Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion |

Ny nordisk marknadschef<br>hos Sony Ericsson

Ola Lilja Molén, 31, har utsetts till nordisk marknadschef på Sony Ericsson. Han efterträder Jens Feilberg, som nyligen slutat på företaget.

Ola kommer från Spendrups Bryggerier där han varit marknadschef för affärsområdet Öl & Cider. Han har arbetat på Spendrups i olika ledande befattningar de senaste sju åren. Innan dess arbetade han på Arla. – Mobilbranschen är en spännande bransch med en enorm tillväxtpotential, där Sony Ericsson är en otroligt dynamisk aktör med stora möjligheter, säger Ola Lilja Molén. Ola kommer från en bransch, som är mycket starkt konkurrensutsatt. Marginalerna är små, vilket gjort att Spendrups har utvecklat en långtgående effektivitet i de marknadsaktiviteter som genomförs. Det är en erfarenhet som Ola kommer att ta med sig till Sony Ericsson, som har vuxit mycket snabbt i norden de senaste åren. – Till skillnad från den teknikorienterade mobilmarknaden handlar marknadsföringen i bryggerinäringen väldigt mycket om den emotionella. Men konkurrensen är hård i båda branscherna. Därför tror jag att också mobilmarknaden måste knyta konsumenterna närmare varumärket och produkterna. I samband med att konkurrensen alltmer hårdnar så kommer det bli allt viktigare att knyta emotionella känslor till de funktionella fördelarna, säger Ola. Ola Lilja Molén är en av personerna bakom Spendrups framgångsrika kampanj för Norrlands Guld, som under hans tid blivit marknadsledare på den svenska ölmarknaden. Ola Lilja Molén börjar på Sony Ericsson den 1 april 2005.

Annons
Annons
Visa fler nyheter
2024-03-28 10:16 V22.4.20-1
Annons
Annons