Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Mönsterkort | 15 maj 2006

Stärkt försäljningsorganisation<br>lyfter Elektrotryck

En positiv utveckling i branschen samt en riktad satsning inom försäljning har lyft Elektrotryck till vinst igen.
"Elektrotryck har ju gått dåligt nu under en fyraårsperiod sedan telekomkrisen. Sedan så har vi ju förra året visat svarta siffror och i år så har det fortsatt bra. I år har det tagit fart ordentligt", säger Elektrotrycks VD Anders Björsell till evertiq.

"Förra var det mycket upp och ner men som helhet visade vi svarta siffror. I år har vi gjort vinst månad efter månad", fortsätter Anders Björsell. Elektrotryck har som många andra i branschen känt av en uppgång men företaget har dessutom gjort en kraftansträngning inom försäljningen.

"Vi har ökat aktiviteten ute på marknaden. Vi träffar mer kunder än vi gjort tidigare", säger Anders Björsell till evertiq.

Anders Björsell berättar för evertiq att den ökade satsningen på försäljning har givit resultat men att man även märkt av en ökning i efterfrågan sedan leveranstiderna från Asien dragit iväg.

"Tidigare har det varit så att om man kan vänta i tre veckor så tar man det från Asien och om man vill ha det snabbare har man tagit det från Sverige men nu verkar det som att man vill ha korten ännu tidigare samtidigt som att de här tre veckorna skenar iväg till kanske fyra-fem veckor. Sedan så säger vissa Kineser att de har fullt och inte kan ta emot jobb så vi har väl sett att troheten där borta inte verkar vara så bra", säger Anders Björsell.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-10-15 23:56 V11.6.0-2