Elektronikproduktion | 02 oktober 2006

Sony Ericsson siktar på tredjeplats

Sony Ericsson firar fem år med ny grafisk identitet. Och nu siktar bolaget på att bli bland de tre största mobiltelefonbolagen.
Detta meddelar Miles Flint, VD för Sony Ericsson till Financial Times. Han vill inte sätta något exakt datum på det. "Med tanke på att vi firar fem år så är det logiskt att prata i termer av nästa fem år", säger Miles Flint.

I samband med sitt femårsjubileum presenterar Sony Ericsson idag ett nytt visuellt formspråk för sitt globala varumärke. Den nya identiteten sprakar utav färger och bygger på ett enkelt grundkoncept där Sony Ericssons logotyp kopplas samman med de känslor som företagets produkter frambringar hos målgruppen. Resultatet är tänkt att differentiera Sony Ericsson och framhäver samtliga attribut som företagets innovativa mobiltelefoner besitter. Identiteten, formgiven av varumärkesbyrån Wolff Olins, används i kampanjer med start denna månad.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Visa fler nyheter
2018-07-18 17:55 V10.0.0-1