Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 02 oktober 2006

Sony Ericsson siktar på tredjeplats

Sony Ericsson firar fem Är med ny grafisk identitet. Och nu siktar bolaget pÄ att bli bland de tre största mobiltelefonbolagen.
Detta meddelar Miles Flint, VD för Sony Ericsson till Financial Times. Han vill inte sÀtta nÄgot exakt datum pÄ det. "Med tanke pÄ att vi firar fem Är sÄ Àr det logiskt att prata i termer av nÀsta fem Är", sÀger Miles Flint.

I samband med sitt femÄrsjubileum presenterar Sony Ericsson idag ett nytt visuellt formsprÄk för sitt globala varumÀrke. Den nya identiteten sprakar utav fÀrger och bygger pÄ ett enkelt grundkoncept dÀr Sony Ericssons logotyp kopplas samman med de kÀnslor som företagets produkter frambringar hos mÄlgruppen. Resultatet Àr tÀnkt att differentiera Sony Ericsson och framhÀver samtliga attribut som företagets innovativa mobiltelefoner besitter. Identiteten, formgiven av varumÀrkesbyrÄn Wolff Olins, anvÀnds i kampanjer med start denna mÄnad.

Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-01-17 14:20 V11.11.0-2