Elektronikproduktion | 12 oktober 2006

Anoto antar ny strategi

Anoto Group AB antar en ny strategi med ökat fokus på formulärhantering. Beslutet baserar sig på det senaste årets starka tillväxt inom området för formulärlösningar.
Målsättningen med strategin är att öka innehållet i Anotos produkterbjudande och på så sätt förenkla säljprocesserna för samarbetspartners samt förkorta försäljningstiden till slutkund.

Som ett led i den nya strategin har betydande organisatoriska förändringar genomförts med stark betoning på förstärkt internationell försäljning och marknadsföring. Som ett första steg har en ny försäljnings och marknadschef rekryterats med långvarig erfarenhet från internationell partnerförsäljning. Han kommer att tillträda under december månad och närmare information kommer att presenteras vid ett senare tillfälle.

En ny ledningsgrupp har tillsatts bestående av Anders Norling (CEO), Ebba Åsly Fåhraeus (VP Forms), Mikael Jakobsson (EVP R&D) och Mats Blom (CFO).

"Mot bakgrund av den stora potential vi ser för Anotos formulärlösningar och det senaste årets starka tillväxt är ytterligare ökat fokus på formulärhantering ett naturligt steg. Vi tror även att det är viktigt att se över vårt produktinnehåll för att bättre kunna tillgodose våra partners behov att snabbare nå ut till slutkunderna," säger Anotos VD Anders Norling.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Visa fler nyheter
2018-07-18 17:55 V10.0.0-2