Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Test & Mät | 02 november 2006

Anritsu investerar där utvecklingen finns

Det finns de som oroar sig för att investeringar och jobb försvinner till lÄgkostnadsregionerna men Anritsu Àr ett företag som gÄr mot strömmen.
Anritsu investerar kraftigt dÀr utvecklingen av framtidens telekommunikationsteknologi finns. Och det Àr inte i Asien utan i exempelvis Storbritannien, Sverige, Norge och Finland.

Anritsu ökade sin omsÀttning med 38% mellan 2004 och 2005 och detta Är vÀntas man fortsÀtta i den tvÄsiffriga andan.

Marknaden vÀxer inte sÄ vÀrst mycket i Norden utan det Àr marknadsandelar man vill Ät och det Àr dÀrför det investeras och satsas sÄ mycket i dessa regioner.

Test- och mÀtföretaget Anritsu har 750 anstÀllda i EMEA-regionen och omsatte förra Äret 622 miljoner euro, en ökning frÄn 573 miljoner euro 2004. 240 anstÀllda finns i Norden och 22 personer Àr verksamma pÄ den svenska marknaden. Satsningarna görs nÀra forskning och utveckling och just nu Àr det hsdpa och hsupa som Àr hetast. NÀsta generations 3G-teknik 3,9 eller LTE som den ocksÄ kallas vÀntas bli nÀsta stora utmaning för Anritsu.

Anritsu gör ingen hemlighet av att man följer de stora telekombolagen i hÀlarna.

"Om du vill vara med pÄ kommunikationsmarknaden sÄ Àr det bÀst att du hÄller koll pÄ vad Ericsson hÄller pÄ med eftersom de Àr sÄ dominerande pÄ marknaden", sÀger Anritsus försÀljningschef Jonathan Borrill och strategiska chef.

FrÄn vÀnster: Jonathan Borrill, Jim Bowes, Gerhald Ostheimer och Landschefen för SE/DK/NO Ragnar Lindholm


Även fast Anritsu skall ligga sĂ„ tĂ€tt pĂ„ de stora kunderna sĂ„ mĂ„ste man ligga steget före. För att kunna erbjuda kunderna en total testlösning sĂ„ mĂ„ste Anritsu dels konstruera nĂ€tet och dels konstruera telefonen. Annars har man ingenting att testa de olika enheterna med.

Skall du ta fram ett nÀt sÄ hur skall du kunna testa det utan vare sig abonnenter eller mobiltelefoner?", sÀger Jim Bowes som Àr general manager Gerhald Ostheimers högra hand.

Anritsu Àr alltsÄ med redan frÄn konstruktionsstadiet med sina kunder. Sedan följer man produkten hela vÀgen tills den blir fÀrdig. Redan pÄ ritbordet vill Anritsu vara med för att se till att man tar hÀnsyn till testbarheten av produkten i konstruktionsstadiet.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-12-05 15:01 V11.10.4-1