Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 23 november 2006

Platt TV blir Årets Julklapp 2006

Enligt konsumentelektronikhandelns branschorganisation "ElektronikBranschen" rÄder det ingen tvekan om vilken produkt som stÄr högst upp pÄ familjens önskelista inför julen 2006 - en platt TV.
ElektronikBranschens undersökning bland handlare och leverantörer ger detta entydiga svar.
– SjĂ€lvklart vill alla ha en platt TV, sĂ€ger Anders Appelqvist, VD i ElektronikBranschen som organiserar landets leverantörer och handlare. Vi har under det hĂ€r Ă„ret sett en fullkomlig explosion vid försĂ€ljningen av platta TV.

Vid Ärets ingÄng presenterade branschen en positiv prognos, som slutade pÄ att vi skulle sÀlja cirka 625 000 TV-apparater under Äret och av detta skulle cirka 420 000 vara platta TV. Den hÀr prognosen har branschen reviderat ett antal gÄnger och nu verkar det som om vi nÄr 690 000 totalt och cirka en halv miljon platta TV.

– Detta Ă€r helt sensationella siffror, sĂ€ger Bengt Ernstsson, statistiker i Branschkansliets Marknadsinformation. Aldrig har en produktgrupp i detta prislĂ€ge slagit igenom sĂ„ snabbt som platta TV.

Marie Nilsson, VD i analysföretaget Mediavision, som mĂ€ter mĂ€nniskors innehav och framtida önskemĂ„l om till exempel platta TV, sĂ€ger: – Platta TV har nu verkligen slagit igenom och idag har 18 procent av befolkningen mellan 15 - 75 Ă„r redan skaffat sig en platt TV, dessutom uppger drygt 20 procent att de funderar pĂ„ att köpa en sĂ„dan under kommande Ă„r.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-01-11 20:28 V11.10.27-2