Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Komponenter | 07 februari 2007

Framgångsrika marknadssegment<br>ersätter de minskande hos Lemo

Kontaktdonsföretaget Lemo Nordic, med sju anställda i Sverige och en anställd i Finland har visserligen drabbats av en nedgång inom telekom men nya marknadssegment har nu visat på en fin utveckling hos Lemo.

Marknadssegmentet Telekom har minskat hos Lemo Nordic men inom Broadcast , Test och Mät, Styr/Regler och Medicinteknik har man ökat förvånansvärt bra. Inom Broadcast är det efter Tyskland och Storbritannien nu dags för Norden att gå över till HD-TV vilket gynnat Lemos försäljning. "Vi märker en stor förändring inom Broadcast då alla TV-sändningar nu skall gå över till HD-TV och där har vi fått vara med på ett hörn", säger Lemo Nordics VD Mikael Andersson till evertiq. I Sverige har Lemo Nordic förhoppningen att växa ytterligare men i Finland är man just nu i full färd med att rekrytera ännu en säljare. Denna säljare är tänkt att verka ifrån Sverige då man, enligt Mikael Andersson, vill hålla ihop gruppen så mycket som möjligt. I de baltiska länderna tror Mikael Andersson att man har en dedikerad säljare inom två år men i dagsläget sköts denna försäljning via samarbetspartners som till exempel Elfa . Lemo Nordic kompletterar sitt kontaktdonsutbud med kablage för speciella applikationer som är framtagna tillsammans med kunden. Dessa kablage produceras i samarbete med bl.a LB Connector och Micropol.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-04-18 05:19 V13.0.9-2