Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 09 februari 2007

ZetaDisplay får order i Italien

ZetaDisplay har tecknat ett samarbetsavtal med en av Italiens ledande leverantörer inom catering, CISIM FOOD S.p.a.

En första större testinstallation har påbörjats på Roms huvudflygplats Aeroporto internazionale Leonardo da Vinci, vanligtvis kallad Fiumicino. Flygplatsen är en av de största i Europa och det passerar mer än 30 miljoner resenärer årligen igenom flygplatsen och dess butiker. CISIM FOOD S.p.a. är en av Italiens ledande leverantörer inom catering, bland annat via sin kedja Piazzo di Spagna, och kontrollerar ett 20-tal butiker och restauranger på flygplatsen i Rom. Dessa butiker och restauranger är under förnyande "CISIM FOOD är i en omstruktureringsfas och skall förnya sitt koncept på flygplatsen. Vi ser samarbetet med ZetaDisplay och deras produktkoncept som mycket intressant. Det som gör att vi valt att samarbeta med ZetaDisplay är att dom kan dokumentera en markant ökad försäljning med hjälp av deras produktkoncept", säger Dr Mario Resca, ansvarig för CISIM FOOD samt styrelseordförande för McDonald´s i Italien. ZetaDisplay befinner sig i en expansiv fas och har under det senaste året tagit prestigeladdade order från detaljhandelskedjorna ICA Sverige AB, Nordsjö Idé & Design och Team Sportia. ZetaDisplay har positionerat sig på marknaden för digitalt media genom att kunna påvisa märkbart ökad försäljning med hjälp av sitt produktkoncept för sina kunder. "Vi ser detta som en öppning på en ny marknad i Europa. Efter att ha utvärderat marknaden i Italien fick vi en förfrågan från CISIM FOOD. Och vi har redan fått ringar på vattnet vilket resulterat i förfrågan från två stora kedjeföretag i Italien", säger Martin Gullberg på ZetaDisplay. ZetaDisplay erbjuder sina kunder en helhetslösning som förutom displayer innebär att företaget utformar och fortlöpande uppdaterar reklambudskapen i kundens butiker via mobiltelefonnätet eller internet. Det innebär att butikskedjan eller varumärkesleverantören verkligen får ut sitt budskap i butiken samtidigt som butikspersonalen slipper att lägga tid på att starta och uppdatera displayerna. Konceptet innehåller en eller flera displayer med en inbyggd spelare för reklamfilmer och erbjudanden. Man kan visa olika budskap i varje display. Displayerna får sin information trådlöst antingen via GPRS/3G eller via Wlan. Budskapen presenteras därefter på displayerna som text, bild eller film, med eller utan ljud.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-09-20 17:48 V14.4.1-1