Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 09 februari 2007

ZetaDisplay får order i Italien

ZetaDisplay har tecknat ett samarbetsavtal med en av Italiens ledande leverantörer inom catering, CISIM FOOD S.p.a.
En första större testinstallation har pÄbörjats pÄ Roms huvudflygplats Aeroporto internazionale Leonardo da Vinci, vanligtvis kallad Fiumicino. Flygplatsen Àr en av de största i Europa och det passerar mer Àn 30 miljoner resenÀrer Ärligen igenom flygplatsen och dess butiker.

CISIM FOOD S.p.a. Àr en av Italiens ledande leverantörer inom catering, bland annat via sin kedja Piazzo di Spagna, och kontrollerar ett 20-tal butiker och restauranger pÄ flygplatsen i Rom. Dessa butiker och restauranger Àr under förnyande

"CISIM FOOD Ă€r i en omstruktureringsfas och skall förnya sitt koncept pĂ„ flygplatsen. Vi ser samarbetet med ZetaDisplay och deras produktkoncept som mycket intressant. Det som gör att vi valt att samarbeta med ZetaDisplay Ă€r att dom kan dokumentera en markant ökad försĂ€ljning med hjĂ€lp av deras produktkoncept", sĂ€ger Dr Mario Resca, ansvarig för CISIM FOOD samt styrelseordförande för McDonald´s i Italien.

ZetaDisplay befinner sig i en expansiv fas och har under det senaste Äret tagit prestigeladdade order frÄn detaljhandelskedjorna ICA Sverige AB, Nordsjö Idé & Design och Team Sportia.
ZetaDisplay har positionerat sig pÄ marknaden för digitalt media genom att kunna pÄvisa mÀrkbart ökad försÀljning med hjÀlp av sitt produktkoncept för sina kunder.

"Vi ser detta som en öppning pÄ en ny marknad i Europa. Efter att ha utvÀrderat marknaden i Italien fick vi en förfrÄgan frÄn CISIM FOOD. Och vi har redan fÄtt ringar pÄ vattnet vilket resulterat i förfrÄgan frÄn tvÄ stora kedjeföretag i Italien", sÀger Martin Gullberg pÄ ZetaDisplay.

ZetaDisplay erbjuder sina kunder en helhetslösning som förutom displayer innebÀr att företaget utformar och fortlöpande uppdaterar reklambudskapen i kundens butiker via mobiltelefonnÀtet eller internet. Det innebÀr att butikskedjan eller varumÀrkesleverantören verkligen fÄr ut sitt budskap i butiken samtidigt som butikspersonalen slipper att lÀgga tid pÄ att starta och uppdatera displayerna. Konceptet innehÄller en eller flera displayer med en inbyggd spelare för reklamfilmer och erbjudanden. Man kan visa olika budskap i varje display. Displayerna fÄr sin information trÄdlöst antingen via GPRS/3G eller via Wlan. Budskapen presenteras dÀrefter pÄ displayerna som text, bild eller film, med eller utan ljud.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-01-11 20:28 V11.10.27-2