Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Mönsterkort | 15 juni 2007

Aspocomp med fortsatt fokus på strategiska kunder

Aspocomp fortsÀtter sitt fokus pÄ sina strategiska kunder i Norden men man har inte nÄgra ambitioner att bredda kundbasen i dagslÀget.
Den finska mönsterkortstillverkaren Aspocomp fortsÀtter sitt fokus pÄ strategiska kunder i Sverige och Norden. Nyligen slutade Tore Wiberg dÄ han gick över till sin gamla verksamhet inom hybrider och Staffan Björckander som var den andra sÀljaren i Sverige Àr nu pÄ vÀg in i pension. Dessa tÀcks nu upp genom att en tekniker och en sÀljare skall anstÀllas men nÄgon vidare satsning pÄ att bredda kundbasen Àr det inte frÄgan om. "Vi har tvÄ stora nyckelkunder i Sverige, Sony Ericsson och Ericsson, och vi gör detta för att behÄlla fokus pÄ dessa eftersom vi vet att det Àr viktig med lokal personal som kan prata det lokala sprÄket men i övrigt har vi inga ambitioner att jaga nya kunder", sÀger Aspocomps försÀljnings och marknadschef Rami Raulas till evertiq. Mycket av Aspocomps försÀljning gÄr till telekomsektorn. Sony Ericsson, Ericsson och Nokia Àr extremt viktiga kunder för Aspocomp. "Vi har ett tiotal kunder som stÄr för 80 % av vÄr försÀljning", berÀttar Rami Raulas för evertiq. Aspocomp har under de senaste Ären byggt upp sin produktionskapacitet ordentligt i Asien medan man kraftigt reducerat sin produktionskapacitet i Finland. "Vi har ökat vÄr kapacitet i Asien enormt. Vi försökte att göra en satsning för att fÄ in mer kunder till Salofabriken men vi insÄg att det inte gick att bedriva volymtillverkning i Finland", berÀttar Rami Raulas för evertiq.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-02-19 15:52 V12.2.2-2