Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Mönsterkort | 15 juni 2007

Aspocomp med fortsatt fokus på strategiska kunder

Aspocomp fortsätter sitt fokus på sina strategiska kunder i Norden men man har inte några ambitioner att bredda kundbasen i dagsläget.

Den finska mönsterkortstillverkaren Aspocomp fortsätter sitt fokus på strategiska kunder i Sverige och Norden. Nyligen slutade Tore Wiberg då han gick över till sin gamla verksamhet inom hybrider och Staffan Björckander som var den andra säljaren i Sverige är nu på väg in i pension. Dessa täcks nu upp genom att en tekniker och en säljare skall anställas men någon vidare satsning på att bredda kundbasen är det inte frågan om. "Vi har två stora nyckelkunder i Sverige, Sony Ericsson och Ericsson, och vi gör detta för att behålla fokus på dessa eftersom vi vet att det är viktig med lokal personal som kan prata det lokala språket men i övrigt har vi inga ambitioner att jaga nya kunder", säger Aspocomps försäljnings och marknadschef Rami Raulas till evertiq. Mycket av Aspocomps försäljning går till telekomsektorn. Sony Ericsson, Ericsson och Nokia är extremt viktiga kunder för Aspocomp. "Vi har ett tiotal kunder som står för 80 % av vår försäljning", berättar Rami Raulas för evertiq. Aspocomp har under de senaste åren byggt upp sin produktionskapacitet ordentligt i Asien medan man kraftigt reducerat sin produktionskapacitet i Finland. "Vi har ökat vår kapacitet i Asien enormt. Vi försökte att göra en satsning för att få in mer kunder till Salofabriken men vi insåg att det inte gick att bedriva volymtillverkning i Finland", berättar Rami Raulas för evertiq.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-06-25 20:13 V13.3.22-2