Annons
Annons
Annons
Annons
Komponenter | 04 september 2007

Adcontact gör nysatsning och ändrar på organisationen

Strax innan sommaren sålde tidigare ägaren Svante Ströberg sina aktier i distributören Adcontact till ledningsgruppen. De nya ägarna satsar nu hårt inför hösten och har rört om i organisationen för att förtydliga sitt budskap mot marknaden.

I Adcontacts nya organisation kommer varje säljare att kunna erbjuda hela sortimentet istället för enbart utvalda delar. Tidigare har varje säljare haft expertis inom antingen produktionsutrustning eller komponenter, vilket har bidragit till att vissa kunder har fått fler än en kontaktperson. Nu effektiviseras detta genom att alla säljare utbildas på båda områdena, vilket leder till en större fokusering på varje enskild kund samt ger företaget möjlighet att bearbeta nya geografiska marknader, som också stöds av nyanställningar. Pierre Lindholm, AO chef komponent kommer att fungera som support när det gäller teknikfrågor inom komponentområdet och Per-Olof Lundeborg, AO chef produktionsutrustningar, kommer att ha samma roll inom området produktionsutrustningar för kablagetillverkning. Nyanställd försäljningschef är Stefan Kolic, som har bakgrund i marknad och försäljning sedan 20 år och inom branschen från Bergman & Beving, som VD för dåvarande Betech Components och nu senast från Tieto Enator. Som VD i Adcontact kvarstår Mårten Hansen som kommenterar förändringen i organisationen som "en möjlighet att växa med fokusering på de Nordiska och Baltiska regionerna". Men som tills vidare inte vill precisera vad expansionsplanerna i detalj omfattar. Adcontact kommer också att expandera lagerytan. Man kommer att hålla fler produkter i lager än tidigare eftersom man vill snabba upp leveranserna och ytterligare stärka sin position som logistikpartner för sina kunder. Företaget genomför just nu en process där man byter ut sitt befintliga affärssystem för att på sikt kunna erbjuda en bättre plattform för e-handelslösningar.
Annons
Annons
2020-08-05 00:04 V18.8.2-2