Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 26 november 2007

Electronix vill ta nya grepp

Svenska Mässan skall nu ta nya grepp för att kunna erbjuda ett mer attraktiv till elektronikmässa. Svenska Mässan lovar nu att Electronix 2009 skall bli väsentligt bättre än tidigare årgångar.

"En nysatsning som hörs, syns och märks - inte minst i plånboken", så beskriver nu Svenska Mässan sin nya satsning på Electronix 2009. "Vi har lyssnat på marknaden. Nu skapar vi en mötesplats av ett helt nytt slag", säger Annika Persson, business manager på Svenska Mässan. Electronix, som äger rum nästa gång 10-12 mars 2009 på Svenska Mässan i Göteborg skall enligt Svenska Mässan inte bli någon traditionell mässa. "Vi har genomfört en stor undersökning med djupintervjuer med elektronikbranschen och deras kunder. Ett tydligt resultat är att man även fortsättningsvis vill ha en mötesplats i Göteborg. Undersökningen ligger till grund för förändringen av Electronix", säger Annika Persson i ett pressmeddelande. "Hittills har en elektronikmässa sett ungefär likadan ut oavsett var den arrangerats. Så kommer det inte att bli framöver. Framförallt har man tappat det allra viktigaste: fokus på affärerna. Det ska vi ändra på", lovar Annika Persson. För att få fart på affärerna planerar Electronix att, helt otraditionellt, bearbeta nyckelföretag och nyckelpersoner som utgör kunder till elektronikbranschen. "Det gäller t ex inom fordonsindustrin, medicinteknik och övrig basindustri. Branscher som är särskilt starka i Väst- och Sydsverige. Kunderna pinpointas och bearbetas personligen. De får VIP-behandling och specialinbjudan till arrangemanget", förklarar Annika Persson. En annan viktig del i förnyelsen handlar om att förenkla och göra det mer prisvärt för utställarna. "Vi kommer att erbjuda utställare förmånliga totalpaket. Där ingår monter, teknisk service och om man vill hotell, resa, allt som krävs för ett lyckat deltagande", säger Annika Persson. En annan viktig del i förnyelsen är att öppna upp besökarnas sinnen. Redan vid entrén ska de mötas av ett applikationstorg, det vill säga en "utställning i utställningen", där deltagande företag erbjuds att visa upp spännande innovationer. Besökare ska också lockas att stanna längre i Göteborg genom riktade paket, inklusive resa, entré, hotell och nöjen. Göteborgs Restaurangförening deltar i satsningen och utlovar förmånliga erbjudanden på stadens restauranger. "Överhuvudtaget lägger vi ner stor kraft på den sociala biten. Vårt motto är att det ska vara kul att göra affärer", säger Annika Persson.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-04-18 05:19 V13.0.9-2