Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 04 december 2007

MultiQ tar fler affärer inom digital signage

MultiQ satsning pÄ lösningar för digital signage fortsÀtter att löna sig. Under hösten har bolaget tagit tvÄ nya affÀrer inom affÀrsomrÄdet; BMW samt Tropehagen Zoo i Norge.
BMWs svenska Ă„terförsĂ€ljarorganisation har valt att installera 32” bildskĂ€rmar i den egna profilfĂ€rgen och mediaspelare frĂ„n MultiQ i anslutning till sina kundmottagningar. Digital signage-installationerna började levereras under hösten 2007 och berĂ€knas vara slutlevererade under Q1 2008. BMW sĂ€nder relevant information samt egna och leverantörernas erbjudanden pĂ„ skĂ€rmarna som en service till sina kunder. Reaktionerna hittills har enligt MultiQ varit över lag positiva, Ă€ven om exponeringsperioden Ă€r kort. MultiQ och Tropehagen Zoo, Norges största zoo-kedja, har undertecknat ett intentionsavtal om leverans av MultiQs lösning för digital kundkommunikation (DCC) till ett 30-tal butiker. En första order om installationer i fyra butiker kommer att levereras omgĂ„ende och ytterligare tvĂ„ före Ă„rsskiftet. Installationerna bestĂ„r av en till tre 42” LCD skĂ€rmar per butik, med tillhörande mediaspelare och licens för mjukvara. MultiQ levererar ocksĂ„ tak- eller vĂ€ggfĂ€ste. "Tropehagen Zoo Ă€r en norsk franchisekedja som har kommit lĂ„ngt i sin konsolideringsprocess. Man har gemensam marknadsföring, administration och prispolitik. Detta gör att kundens avsiktsförklaring kĂ€nns konkret. Det Ă€r ocksĂ„ MultiQs första norska affĂ€r inom Digital kundkommunikation (DCC) och dĂ€rför extra spĂ€nnande för oss", kommenterar Thomas Keifer, VD MultiQ. "PĂ„ Tropehagen Zoo producerar vi allt marknadsföringsmaterial centralt. Genom digital kundkommunikation rĂ€knar vi med att reducera kostnaderna för reklammaterial som vi idag skickar till vĂ„ra butiker över hela Norge. Vi fĂ„r ocksĂ„ möjlighet att följa upp och förstĂ€rka lokala kampanjer med erbjudande i butik mycket snabbare och precisare Ă€n idag. Med digital kundkommunikation kan vi vara effektiva", kommenterar Toni Delgado, web administratör och kontaktperson pĂ„ Tropehagen Zoo. Tropehagen Zoo valde MultiQs lösning tack vare den anvĂ€ndarvĂ€nliga tekniken och den höga servicenivĂ„n. "Vi ville komma igĂ„ng med systemet sĂ„ snabbt som möjligt och ocksĂ„ kĂ€nna oss trygga med att tekniken skulle fungera. Det gör vi med MultiQ som leverantör", sĂ€ger Toni Delgado. I framtiden ser Toni Delgado att Tropehagen Zoo möjligen ocksĂ„ bygger ut dagens system med interaktiva multimediastationer. "Det Ă€r inte bara reklam vi vill sĂ€nda. Vi har en fantastisk mĂ€ngd information och rĂ„d som vi vill kunna erbjuda som en service till vĂ„ra kunder. Interaktiva skĂ€rmar dĂ€r kunderna sjĂ€lva kan söka information Ă€r absolut framtiden - och dessutom en konkurrensfördel", berĂ€ttar han.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-02-22 14:26 V12.2.6-2