Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 02 januari 2008

Dålig kommunikation bakom<br>försenade produkter

Tiden det tar att få ut en ny produkt på marknaden är mycket beroende på kommunikationen mellan produktägare och kontraktstillverkare. Det säger en studie som Arena Solutions genomfört.
Arena Solutions har genomfört en studie bland 400 kontraktstillverkare. Studien var syftad att ta fram parametrar som styrde ”time-to-market”. Hela 79 procent av de tillfrågade kontraktstillverkarna ansåg att dålig kommunikation mellan tillverkare och produktägare var anledningen till att nyproduktsintroduktionen blev försenad. 30 procent av de tillfrågade ansåg att den dåliga kommunikationen även försämrade förutsättningarna till att få produkterna RoHS- och WEEE-anpassade.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-11-20 14:32 V11.9.4-1