Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 15 april 2008

Ny Film Master-order till Digital Vision

Digital Vision meddelar att slutbearbetnings-företaget, Screen Scene, i Dublin har köpt sitt andra Film Master-system.

Screen Scene har redan haft stora framgångar med sitt första Film Master-system och har nyligen använt det till filmer som Garage, Kings och den Oscarbelönade Once. ”Vi har bearbetat film digitalt med Film Master i över 18 månader och vi har uppnått stora framgångar med filmer som Adam & Paul, Blind Flight, Studs and Freeze Frame. Våra kunders gensvar har varit så stort att vi fick införskaffa ytterligare ett Film Master-system för att klara av efterfrågan”, säger Jim Duggan, VD för Screen Scene. Screen Scene har under den senaste tiden också fått stort erkännande för TV-produktioner såsom Rock Rivals, The Old Curiosity Shop och My Boy Jack för ITV, Fairy Tales och Oliver Twist för BBC och Prosperity för RTE. För närvarande används de två Film Master-systemen till två projekt för BBC, George Gently och Desperadoes och många fler TV-produktioner är på väg in. ”Vi köpte vårt första Film Master-system för att kunna erbjuda regissörer och filmfotografer nya möjligheter att göra film, framför allt i format med mycket hög upplösning såsom 2k och 4k”, säger Gary Curran, regissör och senior färgsättare hos Screen Scene. ”Jag har arbetat med Film Master-systemet under en längre tid och är mycket nöjd. Vi tittade på konkurrerande system och fann att Film Master är det i särklass bästa systemet på marknaden” avslutar han. “För arton månader sedan sålde vi vårt första Film Master-system till Screen Scene i Dublin och vi är mycket glada över att dom har valt att köpa ytterligare ett”, säger Lars Taflin VD för Digital Vision. ”Screen Scene har många krävande kunder med prestigefulla projekt inom film och TV-världen, en miljö där Film Master-systemets alla avancerade funktioner passar bra och kommer till sin fulla rätt”, avslutar han. Digital Vision landade för första gången på plus när böckerna stängdes i slutet av 2007. 2006 omsatte Digital Vision 78,3 miljoner kronor och redovisade ett rörelseresultat på -39,4 miljoner kronor. I slutet av 2007 när året sammanfattades så skrevs rörelseresultatet till 7,4 miljoner kronor på en ökad omsättning till 114,4 miljoner kronor.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-06-17 21:26 V13.3.21-2