Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Mönsterkort | 27 augusti 2001

Mixad marknad i Tyskland

FörsÀljningen av konsumentelektronik i Tyskland kommer bara att stiga med 0,5 % Är 2001.
Detta enligt en rapport frÄn den Tyska industriföreningen GFU i tidningen Handelsblatt.
En medlem i GFU, R Hecker sÀger "Att marknaden sjönk 5 % första halvÄret beroende pÄ högre levnadskostnader och minskade sportaktiviteter, faktorer som inte korrigerades av en genomförd skattereform."
Hecker sÀger vidare att "Internationale Funkausstellung (Ifa)", Berlin, ger förhoppningar om en ökad efterfrÄgan. UtstÀllningen som Àr Europas största mÀssa för konsumentelektronik Àr öppen frÄn 25: e augusti till 2: a september.
Han ser en ökning av marknaden för Är 2002 pÄ 6- 7 %. För traditionell konsumentelektronik som stereo och TV bör ökningen bli 3,5 % i Är. Telefoner och PC's dÀremot faller i populÀritet med en ökning ppÄ PC- sidan pÄ enbart 3 % och mobiler minskar med 32,1 % nÀsta Är.
Enligt Handelsblatt finns stora förhoppningar för digitala produkter, speciellt DVD- spelare. Hecker förutspÄr en fördubbling av denna marknad, till 1,4 miljoner enheter, för Är 2002. Traditionella videospelare ska minska med 20 % redan i Är. KÀlla PCB007
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-12-13 13:08 V11.10.14-1