Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Mjukvara | 21 oktober 2008

Enea stärker tjänstesidan med nytt kompetenscenter

Enea stärker tjänstesidan genom att startar Enea Communications Center (ECC). Genom kundanpassade workshops blir det möjligt för utrustningstillverkare att, överblicka och utvärdera de olika alternativ som finns inom kategorin mellanvara - en viktig byggsten i kommunikationsintensiva plattformar.
Möjligheten att göra en förhandsutvärdering växer i betydelse eftersom det inledande designbeslutet som fattas vid ett nytt projekt är avgörande för dess framgång. "Ska vi bygga vår nästa plattform på en proprietär mellanvara eller kring öppen källkod, eller kanske något däremellan? Det är en avgörande frågeställning för varje utrustningstillverkare", säger Åsa Landén Ericsson, vd och koncernchef för Enea. "Genom workshops kan vi stötta kunder inom kommunikationsintensiva industrier som telekom, flyg och försvar med att utvärdera, utveckla och ta i bruk komplexa plattformar." Enea har det senaste året inlett en strategisk satsning på att starta kompetenscentra. I dag driver man även Wireless Solution Center inriktat på mobilindustrins behov och Enea Linux Competence Center för plattformsutveckling på Linux. "Vi har gedigen kunskap inom plattformsutveckling på Enea", säger Åsa Landén Ericsson. "Vår satsning på kompetenscenter är en paketering av den kunskapen, och ett nytänkande sätt att växa vårt tjänsteerbjudande. Det är också ett bra sätt att vinna nya kunders förtroende eftersom vi hjälper dem att lösa deras utvecklingsproblem."
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-02-22 14:26 V12.2.6-1