Annons
Annons
Annons
Annons
Komponenter | 19 december 2008

Adcontact köper Gammeter

Svenska Adcontact har förvärvat Finska Gammeter.

De båda bolagens marknadssegment består för närvarande av vitvaror, elektronik, telekommunikation och fordonsindustri. I början av 2008 undertecknade de båda bolagen en avsiktsförklaring att gå vidare till gemensamma marknader med gemensamma krafter. Denna avsiktsförklaring har nu resulterat i ett förvärv, där Adcontact har köpt Gammeter. ”Sammanslagningen av kapaciteten hos dessa två företag har planerats under nästan ett år nu, och har gett oss möjlighet att testa vår Östersjöstrategi”, betonar Mårten Hansen, det nya företagets VD. ”Syftet har varit en flexiblare struktur som ger marknaden samma tjänster och samma höga kvalitet i hela Skandinavien, Finland, Balticum och Polen. Men beroende på leverantörsavtal kan produkten variera från land till land”. "Den nya enheten, NordicAlliance, kommer att stödja industrin flexibelt och effektivt i hela Östersjöområdet. Alla kontaktpersoner kommer att fortsätta på sina tjänster. Dessutom har den nya strukturen gjort det möjligt att erbjuda mycket konkurrenskraftiga totala inköpskostnader för våra kunder", uppger Mårten Hansen. Adcontact och Gammeter har varit aktiva i över 25 år på sina respektive lokala marknader, som i dag omfattar Sverige, Norge, Finland och Baltikum. De båda organisationerna har varit aktiva inom elektronikindustrin, genom bearbetning av kunder inom kablagebearbetning. "Våra ambitioner, engagemang och affärsstrategi kommer att fortsätta som tidigare men i större skala", avslutar Mårten Hansen.
Visa fler nyheter
2019-11-19 17:01 V14.7.13-2