Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 04 mars 2009

Sony Ericssons X1 går dåligt i USA

”X1 blir flaggskeppet för vår USA-strategi”, sade Sony Ericssons vd Dick Komiyama för ett år sedan. Nu, ett år senare, konstaterar företaget att det önskade lyftet inte inträffade. Bolaget har sålt telefonen i små volymer och ingen av de amerikanska operatörerna vill sälja mobiltelefonen.
Eftersom kunderna inte får operatörssubventioner får de själva får stå för hela kostnaden på 7670 kronor. Detta försvårar räckvidden och volymförsäljningen, skriver Dagens Industri.

"Det gör att det blir svårt nå volymer. Under 2008 såldes X1 i väldigt begränsade volymer, i Sonys butiker i New York, Miami, San Francisco och Los Angeles samt på nätet", säger Merran Wrigley på Sony Ericssons pressavdelning.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-10-15 23:56 V11.6.0-1