Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 12 mars 2009

Nedgången påverkar inte Axis långsiktiga försäljning

Ray Mauritsson, vd på nätverksföretaget Axis, anser att läget är kärvt och att det är svårt att förutsäga hur försäljningen utvecklas.
Emellertid tvivlar han inte på att försäljningen utvecklas positivt på lång sikt, skriver Dagens Industri.

"Med den säljmodellen vi har så har vi ganska dålig visibilitet så det är svårt för oss förutsäga hur försäljningen ser ut i det korta perspektivet. Men det finns ingenting som talar för att den långsiktiga försäljningen skulle påverkas. För oss gäller nu det att ta position och jag tror att vi kan vara starkare än våra konkurreneter när marknaden väl tar fart igen", säger Axis vd Ray Mauritsson.

Nätverksföretaget Axis har idag över 33 procent av världsmarknaden för nätverkskameror för övervakning. Stora konkurrenter till Axis, som Bosch och Sony, har nu börjat flytta fram sina positioner då nätverkskameror inom några år tros bli dominerade inom övervakningsområdet.

"Vår ambition är naturligtvis att behålla våra marknadsandelar, men det blir en stor utmaning. Vad det handlar
om är att ha den bästa produktportföljen och jag tror vi har goda möjligheter", säger Ray Mauritsson till Nyhetsbyrån
SIX.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-10-15 23:56 V11.6.0-2