Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 12 maj 2009

Eaton lanserar ny varumärkesstrategi

Ett av världens ledande kraftsäkerhetsföretag, Eaton, lanserar en ny varumärkesstrategi.
Genom förvärv av bl.a. Powerware, MGE Office Protection Systems och Phoenixtec är Eaton världens näst största kraftsäkerhetsföretag. Man samlar nu samtliga produkter under ett gemensamt varumärke, Eaton.

− På det här sättet blir vi tydligare med vårt erbjudande mot kunderna och kan arbeta mer fokuserat. Företag som kraftsäkrar sin verksamhet vill arbeta med en tydlig partner istället för ett produktvarumärke. Våra Powerware- och MGE Office Protection Systems kunder känner ju oss ändå som Eaton och därför känns det som ett naturligt steg för oss att samla alla produkter under ett gemensamt varumärke, säger Roger Kvist, Sverigechef på Eaton.

Eaton grundades 1911 och omsatte 2008 15,4 miljarder USD. Globalt har företaget ca 75 000 anställda och säljer produkter och lösningar till kunder i mer än 150 länder. Som ett led i den nya varumärkesstrategin, fokuserar Eaton nu sin verksamhet mot fem huvudsakliga affärsområden, Electrical, Aerospace, Hydrualics, Truck och Automotive.

− Svenska företag arbetar allt mer långsiktigt med att kraftsäkra sin verksamhet, det har vi bland annat sett tack vare vårt årliga Incidentindex. Fler och fler företag ser de säkerhetsmässiga fördelarna med ett samlat grepp om kraftförsörjningen samtidigt som det i det långa loppet blir mer ekonomiskt att se över hela sin IT- och produktionsmiljö, säger Roger Kvist.

Den nya strategin innebär en rad nya satsningar. Ett fokus blir att i lågkonjunkturen satsa på marknadsföring, säljstödsprogram och en utvecklad digital närvaro där navet blir en ny webbplats.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-11-15 17:25 V11.9.0-1