Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 12 maj 2009

Eaton lanserar ny varumärkesstrategi

Ett av vÀrldens ledande kraftsÀkerhetsföretag, Eaton, lanserar en ny varumÀrkesstrategi.
Genom förvÀrv av bl.a. Powerware, MGE Office Protection Systems och Phoenixtec Àr Eaton vÀrldens nÀst största kraftsÀkerhetsföretag. Man samlar nu samtliga produkter under ett gemensamt varumÀrke, Eaton.

− PĂ„ det hĂ€r sĂ€ttet blir vi tydligare med vĂ„rt erbjudande mot kunderna och kan arbeta mer fokuserat. Företag som kraftsĂ€krar sin verksamhet vill arbeta med en tydlig partner istĂ€llet för ett produktvarumĂ€rke. VĂ„ra Powerware- och MGE Office Protection Systems kunder kĂ€nner ju oss Ă€ndĂ„ som Eaton och dĂ€rför kĂ€nns det som ett naturligt steg för oss att samla alla produkter under ett gemensamt varumĂ€rke, sĂ€ger Roger Kvist, Sverigechef pĂ„ Eaton.

Eaton grundades 1911 och omsatte 2008 15,4 miljarder USD. Globalt har företaget ca 75 000 anstÀllda och sÀljer produkter och lösningar till kunder i mer Àn 150 lÀnder. Som ett led i den nya varumÀrkesstrategin, fokuserar Eaton nu sin verksamhet mot fem huvudsakliga affÀrsomrÄden, Electrical, Aerospace, Hydrualics, Truck och Automotive.

− Svenska företag arbetar allt mer lĂ„ngsiktigt med att kraftsĂ€kra sin verksamhet, det har vi bland annat sett tack vare vĂ„rt Ă„rliga Incidentindex. Fler och fler företag ser de sĂ€kerhetsmĂ€ssiga fördelarna med ett samlat grepp om kraftförsörjningen samtidigt som det i det lĂ„nga loppet blir mer ekonomiskt att se över hela sin IT- och produktionsmiljö, sĂ€ger Roger Kvist.

Den nya strategin innebÀr en rad nya satsningar. Ett fokus blir att i lÄgkonjunkturen satsa pÄ marknadsföring, sÀljstödsprogram och en utvecklad digital nÀrvaro dÀr navet blir en ny webbplats.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-01-17 14:20 V11.11.0-1