Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 20 maj 2009

Sony Ericsson blir allt mindre

Sony Ericsson har fortsatt att tappa marknadsandelar. Under Ärets första kvartal minskade företagets globala marknadsandel till 5,4 procent frÄn 7,5 procent samma period i fjol, enligt Gartner.
Det Ă€r dock inte enbart Sony Ericsson som tappar marknadsandelar. Även Nokia, pĂ„ förstaplatsen, backar till 36,2 procent frĂ„n 39,1 procent motsvarande kvartal förra Ă„ret.

JÀmfört med föregÄende kvartal sÄ tappar Sony Ericsson till 5,4 procent frÄn 7,5 procent medan Nokia minskar till 36,2 procent frÄn 37,7 procent.

Samsung och LG Àr vinnarna, som ökade marknadsandelen till 19,1 procent (18,3) respektive 9,9 procent (8,9).

Före detta vÀrldstvÄan Motorola föll till 6,2 procent frÄn 8,7 procent föregÄende kvartal, enligt idg.se.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-01-17 14:20 V11.11.0-2