Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 20 maj 2009

Sony Ericsson blir allt mindre

Sony Ericsson har fortsatt att tappa marknadsandelar. Under årets första kvartal minskade företagets globala marknadsandel till 5,4 procent från 7,5 procent samma period i fjol, enligt Gartner.
Det är dock inte enbart Sony Ericsson som tappar marknadsandelar. Även Nokia, på förstaplatsen, backar till 36,2 procent från 39,1 procent motsvarande kvartal förra året.

Jämfört med föregående kvartal så tappar Sony Ericsson till 5,4 procent från 7,5 procent medan Nokia minskar till 36,2 procent från 37,7 procent.

Samsung och LG är vinnarna, som ökade marknadsandelen till 19,1 procent (18,3) respektive 9,9 procent (8,9).

Före detta världstvåan Motorola föll till 6,2 procent från 8,7 procent föregående kvartal, enligt idg.se.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-11-15 17:25 V11.9.0-1