Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 06 juli 2009

Autoliv växer i Indien och Kina

Autoliv vÀntas öka sin marknadsandel till 40 procent pÄ den kinesiska marknaden.
Företaget vÀxer kraftigt just nu pÄ de kinesiska och indiska marknaderna. VD Jan Carlsson rÀknar med att under Äret öka produktionen i Kina till 4 miljarder kronor och till 600 miljoner kronor i Indien. Detta meddelar han i en intervju med tidningen Dagens Industri.

Ökningen innebĂ€r en tillvĂ€xt pĂ„ 35 procent i Kina och 50 procent i Indien. Marknadsandelen pĂ„ den kinesiska marknaden rĂ€knar han med ska stiga till 40 procent. Autoliv investerar nu kraftigt i dessa lĂ€nder samtidigt som man tappar marknadsandelar i vĂ€stvĂ€rlden.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-01-17 14:20 V11.11.0-1