Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 06 juli 2009

Autoliv växer i Indien och Kina

Autoliv väntas öka sin marknadsandel till 40 procent på den kinesiska marknaden.
Företaget växer kraftigt just nu på de kinesiska och indiska marknaderna. VD Jan Carlsson räknar med att under året öka produktionen i Kina till 4 miljarder kronor och till 600 miljoner kronor i Indien. Detta meddelar han i en intervju med tidningen Dagens Industri.

Ökningen innebär en tillväxt på 35 procent i Kina och 50 procent i Indien. Marknadsandelen på den kinesiska marknaden räknar han med ska stiga till 40 procent. Autoliv investerar nu kraftigt i dessa länder samtidigt som man tappar marknadsandelar i västvärlden.

Kommentarer

Vänligen notera följande: Kritiska kommentarer är tillåtna och till och med uppmuntrade. Diskussioner är välkomna. Verbala övergrepp, förolämpningar, rasistiska och homofobiska kommentarer är inte tillåtna och sådana inlägg kommer att raderas.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-10-15 23:56 V11.6.0-2