Annons
Annons
Annons
Annons
Elektronikproduktion | 23 februari 2010

Sony Ericsson minskar marknadsandelar

Sony Ericsson är numera en mindre spelare på mobiltelefonmarknaden. Ny statistik visar att bolaget hade 4,5 procent av världsmarknaden under fjolåret.

Mobiltelefonbranschens största bolag, Nokia, når inte riktigt upp till ambitionen om att nå en marknadsandel på 40 procent av världens sålda mobiltelefoner. Ny statistik från branschbevakaren Gartner som presenterades på tisdagen visar att Nokia under 2009 nådde 36 procents andel av världsmarknaden. Sony Ericsson är numera en liten aktör på marknaden, med 4,5 procent av världsmarknaden. Gartner redovisar följande världsmarknadsandelar för 2009: Nokia: 36,9 procent (förra året 38,6 procent) Samsung: 19,5 procent (16,3) LG: 10,1 procent (8,7) Motorola: 4,8 procent (8,4) Sony Ericsson: 4,5 procent (7,6) Övriga: 24,2 (20,4) Det skriver Affärsvärlden.
Visa fler nyheter
2019-11-21 10:53 V14.7.14-1