Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Komponenter | 21 september 2011

Mouser öppnar kundservicecenter i Stockholm

Mouser Electronic tillkÀnnager idag sin fortsatta expansion i Europa med tillÀgget av nya kundservicecenter i Stockholm, Sverige, och Eindhoven, NederlÀnderna.
Nyheten följer pÄ öppnadet av Mouser-kontor i Spanien och Tjeckien tidigare under 2011. Mousers kundservicecenter finns över hela Europa, strategiskt placerade i Tyskland, Storbritannien, Frankrike, Italien, Israel, tillsammans med Spanien och Tjeckien, och nu Àven i Sverige och NederlÀnderna. Konstruktionsdistributören finns pÄ 19 platser vÀrlden över, utspridda över kontinenterna Europa, Asien samt Nord- och Sydamerika.

Den pÄgÄende utvecklingen med lokala kundservicecenter har varit en viktig affÀrsstrategi för Mousers fortsatta internationella försÀljningstillvÀxt. Mouser rapporterade nyligen att försÀljningen i Europa under 2011 totalt sett ökat med 71%. Mouser bokförde tillvÀxter pÄ lÄngt över 71% i Tyskland, Frankrike, Sverige och Spanien; följt av ökningar pÄ mer Àn 65% i Storbitannien, Italien och NederlÀnderna. Dessa siffror för andra kvartalet bygger pÄ förra Ärets framgÄngar, dÄ intÀkterna steg med nÀra 200% i Europa.

- Vi hÄller oss till vÄr inriktning pÄ att distribuera ledande tekniker till konstruktörer och inköpare, toppat med kvalitet, lokal service och support som uppbackning. Vi tror att det lokala stödet Àr viktigt, sÀger Mark Burr-Lonnon, Mousers vice vd för affÀrsomrÄdet EMEA. han fortsÀtter:

- VÄr strategiska plan och satsning pÄ utmÀrkt lokal kundservice fortsÀtter att ge utdelning med ökad försÀljning. Vi har frÄn allra första början sett Europa som en viktig katalysator för konstruktionsutveckling och tillvÀxt. Med den fortsatta teknikutvecklingen och stadiga vÀrldsefterfrÄgan pÄ halvledare och komponenter ser vi med stor spÀnning pÄ vÄra affÀrsmöjligheter i Europa.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-01-17 14:20 V11.11.0-1