Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Komponenter |

Mouser öppnar kundservicecenter i Stockholm

Mouser Electronic tillkännager idag sin fortsatta expansion i Europa med tillägget av nya kundservicecenter i Stockholm, Sverige, och Eindhoven, Nederländerna.

Nyheten följer på öppnadet av Mouser-kontor i Spanien och Tjeckien tidigare under 2011. Mousers kundservicecenter finns över hela Europa, strategiskt placerade i Tyskland, Storbritannien, Frankrike, Italien, Israel, tillsammans med Spanien och Tjeckien, och nu även i Sverige och Nederländerna. Konstruktionsdistributören finns på 19 platser världen över, utspridda över kontinenterna Europa, Asien samt Nord- och Sydamerika. Den pågående utvecklingen med lokala kundservicecenter har varit en viktig affärsstrategi för Mousers fortsatta internationella försäljningstillväxt. Mouser rapporterade nyligen att försäljningen i Europa under 2011 totalt sett ökat med 71%. Mouser bokförde tillväxter på långt över 71% i Tyskland, Frankrike, Sverige och Spanien; följt av ökningar på mer än 65% i Storbitannien, Italien och Nederländerna. Dessa siffror för andra kvartalet bygger på förra årets framgångar, då intäkterna steg med nära 200% i Europa. - Vi håller oss till vår inriktning på att distribuera ledande tekniker till konstruktörer och inköpare, toppat med kvalitet, lokal service och support som uppbackning. Vi tror att det lokala stödet är viktigt, säger Mark Burr-Lonnon, Mousers vice vd för affärsområdet EMEA. han fortsätter: - Vår strategiska plan och satsning på utmärkt lokal kundservice fortsätter att ge utdelning med ökad försäljning. Vi har från allra första början sett Europa som en viktig katalysator för konstruktionsutveckling och tillväxt. Med den fortsatta teknikutvecklingen och stadiga världsefterfrågan på halvledare och komponenter ser vi med stor spänning på våra affärsmöjligheter i Europa.

Annons
Annons
Visa fler nyheter
2024-04-15 11:45 V22.4.27-1
Annons
Annons