Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© aleksandr volkov dreamstime.com Elektronikproduktion | 26 februari 2013

ZTE satsar på high end marknaden

Under 2013 hoppas den kinesiska mobiltillverkaren ZTE öka sin omsÀttning med 30 procent.
65 miljoner enheter skeppade ZTE under helÄret 2012, eller 3,8 procent av den globala mobilmarknaden, enligt IDC. OmsÀttningen frÄn Kina, USA och Europa stÄr nu för drygt 70 procent av ZTEs omsÀttning pÄ mobilsidan, dÀr smartphones stÄr för majoriteten.

- Under 2013 kommer vi att rikta in oss pĂ„ high-end marknaden, bygga vĂ„rt varumĂ€rke och ytterligare stĂ€rka vĂ„r hĂ„rdvaru- och mjukvarudesign. Vi kommer samtidigt bygga vĂ„ra vĂ€gar ut till marknaden genom sĂ„vĂ€l OEM/ODM, operatörer som Ă„terförsĂ€ljare”,sĂ€ger chefen för den mobila divisionen, Mr. He Shiyou.

- De huvudsakliga trenderna pĂ„ mobiltelefonsidan Ă€r vad vi kallar 4S-trenderna – Slim (tunn), Screen (SkĂ€rm), Speed (Snabbhet) och Safe (SĂ€ker). Slim innebĂ€r att man reducerar tjockleken utan att kompromissa pĂ„ batteriets kapacitet. Screen innebĂ€r naturligtvis en stor skĂ€rm i HD, en av de viktigaste variablerna för konsumenter idag. Speed innebĂ€r att vi i allt högre utstrĂ€ckning kommer att inkorporera dual-core, quad-core eller till och med eight-core plattformar, och Safe innebĂ€r att konsumenter inte behöver oroa sig för sĂ€kerheten pĂ„ sin enhet, Ă€ven om de installerar stora mĂ€ngder applikationer. Det Ă€r inom dessa omrĂ„den som ZTE kommer att fokusera sin produktutveckling.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-01-17 14:20 V11.11.0-2