Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© jakub-krechowicz-dreamstime.com Komponenter | 23 september 2013

Apples vägval kan vara guld värt för Fingerprint

Fingerprint Cards lämnar i dag en uppdaterad prognos för 2013, en första prognos för 2014 samt en uppdatering av marknadsutsikterna för 2014 och 2015, med anledning av Apples nya lansering.

Svenska Fingerprint, som arbetar med sensorlösningar för fingertrycksavläsning i mobila enheter, väljer nu att uppdatera sin prognos. Efter förra veckan, då Apple lanserade Touch ID, har företaget sett ett ökat intresse för sina lösningar. FPC bedömer att försäljningen för tredje kvartalet 2013 landar på runt 27–33 miljoner kronor. Den tidigare prognosen från FPC låg på 20–30 miljoner. FPCs tidigare prognos att försäljningen för fjärde kvartalet 2013 hamnar inom intervallet 30–50 miljoner står fast. Baserat på de rådande marknadsförhållandena förväntar FPC för närvarande att försäljningen för 2014 kommer att överstiga 500 miljoner, med en betydande tillväxt under andra halvåret 2014 jämfört med första halvåret. FPC tror att bolaget kommer att redovisa vinst från och med tredje kvartalet 2014. Övriga prognoser: - FPC bedömer att samtliga OEM-tillverkare av smartphones inom Tier 1 kommer att ha en kapacitiv fingeravtryckssensor i sina flagskeppsmodeller före slutet av 2014. - FPC bedömer att marknaden för inbyggda sensorer i konsumentelektronik kommer att överstiga 500 miljoner enheter under 2014. - FPC bedömer att marknaden för inbyggda sensorer i konsumentelektronik kommer att överstiga 3 miljarder enheter under 2015. - FPC har som målsättning för 2014–­2015, en 60-procentig marknadsandel av smartphones med inbyggda touchsensorer (exklusive Apple). Ovanstående bedömningar är beroende av branschens snabba utveckling, med reservation för flera osäkerhetsfaktorer.
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-10-11 15:09 V14.5.0-1