Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© mchudo dreamstime.com
Embedded |

Intervju: Magnus Gidlund, Recab

Ett positivt synsätt har tagit Recab genom de svåra tiderna runt 2008 till dagens företag i tillväxt, slår Magnus Gidlund fast i en intervju med evertiq.

Recab befinner sig på Embedded Conference för att visa upp sina Custom Of The Shelf-lösningar. – Det vi vill visa upp är att vi integrerar standardkort i speciallösningar. Det är ett område vi är starka på. Sedan vill vi visa upp oss på marknaden för att hitta nya kunder men det handlar även om att se vart trenderna går. Vi har många kollegor i branschen här, säger Magnus Gidlund, Senior Account Manager hos Recab. Vissa företag arbetar mer med egna lösningar, ni arbetar mycket med att anpassa standardprodukter. Vilka fördelar ser ni med detta? – Fördelarna är att vi återanvänder redan framtagna lösningar. Vi kan definitivt dra ned utvecklingstiden. Man kan säga att vi har en kostnadseffektiv lösning för kunden. Samtidigt är allt inte bara svart och vitt. Vi använder all vår erfarenhet, det spelar in vad för typ av lösningar vi erbjuder kunden. Vissa saker måste utvecklas från grunden. Vilka områden fokuserar ni på? – Vi arbetar mycket mot det militära. Sedan ser vi stor efterfrågan inom maritim och offshore. Det är där vi fokuserar just nu. Hur ser läget ut nu under slutet av året? – Vi kommer nog göra ett riktigt starkt kvartal nu också. Q2 var bra och nu ser vi fortsatt tillväxt. Vi har jobbat hårt med många kunder under längre tid och vi skördar den frukten. Det är ingen dagslända att vi ser en uppväxt utan något vi jobbat på under längre tid. Recab hade det kämpigt runt krisen 2008 men lyckades komma tillbaka på banan. Vad lärde ni er av den erfarenheten? – Det här låter kanske löjligt, men vi gav oss tusan på att gå ut och le. En sån simpel grej kan göra enorm skillnad. Vad ger det för intryck hos kunder om man kommer ut och allting är svart? Då är det ingen som vill göra affärer. Det ska vara kul med business, så en sådan sak gör skillnad. Sedan handlar det så klart om att vi är ett väldigt bra team. Bottom line är att vi idag gör pengar på slutraden.

Annons
Annons
Visa fler nyheter
2024-04-15 11:45 V22.4.27-1
Annons
Annons