Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© mchudo dreamstime.com Embedded | 06 november 2013

Intervju: Magnus Gidlund, Recab

Ett positivt synsÀtt har tagit Recab genom de svÄra tiderna runt 2008 till dagens företag i tillvÀxt, slÄr Magnus Gidlund fast i en intervju med evertiq.
Recab befinner sig pÄ Embedded Conference för att visa upp sina Custom Of The Shelf-lösningar.

– Det vi vill visa upp Ă€r att vi integrerar standardkort i speciallösningar. Det Ă€r ett omrĂ„de vi Ă€r starka pĂ„. Sedan vill vi visa upp oss pĂ„ marknaden för att hitta nya kunder men det handlar Ă€ven om att se vart trenderna gĂ„r. Vi har mĂ„nga kollegor i branschen hĂ€r, sĂ€ger Magnus Gidlund, Senior Account Manager hos Recab.

Vissa företag arbetar mer med egna lösningar, ni arbetar mycket med att anpassa standardprodukter. Vilka fördelar ser ni med detta?

– Fördelarna Ă€r att vi Ă„teranvĂ€nder redan framtagna lösningar. Vi kan definitivt dra ned utvecklingstiden. Man kan sĂ€ga att vi har en kostnadseffektiv lösning för kunden. Samtidigt Ă€r allt inte bara svart och vitt. Vi anvĂ€nder all vĂ„r erfarenhet, det spelar in vad för typ av lösningar vi erbjuder kunden. Vissa saker mĂ„ste utvecklas frĂ„n grunden.

Vilka omrÄden fokuserar ni pÄ?

– Vi arbetar mycket mot det militĂ€ra. Sedan ser vi stor efterfrĂ„gan inom maritim och offshore. Det Ă€r dĂ€r vi fokuserar just nu.

Hur ser lÀget ut nu under slutet av Äret?

– Vi kommer nog göra ett riktigt starkt kvartal nu ocksĂ„. Q2 var bra och nu ser vi fortsatt tillvĂ€xt. Vi har jobbat hĂ„rt med mĂ„nga kunder under lĂ€ngre tid och vi skördar den frukten. Det Ă€r ingen dagslĂ€nda att vi ser en uppvĂ€xt utan nĂ„got vi jobbat pĂ„ under lĂ€ngre tid.

Recab hade det kÀmpigt runt krisen 2008 men lyckades komma tillbaka pÄ banan. Vad lÀrde ni er av den erfarenheten?

– Det hĂ€r lĂ„ter kanske löjligt, men vi gav oss tusan pĂ„ att gĂ„ ut och le. En sĂ„n simpel grej kan göra enorm skillnad. Vad ger det för intryck hos kunder om man kommer ut och allting Ă€r svart? DĂ„ Ă€r det ingen som vill göra affĂ€rer. Det ska vara kul med business, sĂ„ en sĂ„dan sak gör skillnad. Sedan handlar det sĂ„ klart om att vi Ă€r ett vĂ€ldigt bra team. Bottom line Ă€r att vi idag gör pengar pĂ„ slutraden.
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2019-01-17 14:20 V11.11.0-1