Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© batman2000-dreamstime.com
Komponenter |

Broadband: kvartalet har varit otroligt bra

Sist vi pratade med Johan Wesslén från Broadband så hade företaget precis avancerat med ett nytt säljverktyg – en ny webbutik – Så hur har det fungerat med butiken, syns det någon märkbar skillnad?

”Det skulle jag absolut säga. Butiken var, och är, precis det som den skulle vara. Och med den har vi också fått helt nya möjligheter att kartlägga och analysera vart intresset kommer ifrån,” berättade Johan Wesslén, COO & Key Account Manager. Ett annat plus som Broadband har sett är hur butiken även har fungerat som ett marknadsföringsverktyg. Broadband är till exempel de enda som har detaljbeskrivningar av CSRs utvecklingssystem – inte ens CSR själva har dessa – så de som är intresserade av dessa och gör någon informationssökning om dem, kommer ganska säkert att hamna hos Broadband. Så med positiva nyheter om webbutiken ställer man sig frågan hur året har sett ut. Och även om Broadband första kvartal för 2013 var aningen trögt, så kom det en liten lättning under det andra kvartalet. ”Kvartalet som vi stänger nu – det vill säga tredje kvartalet – har varit otroligt bra, nästan oförskämt bra. Vi har aldrig haft ett så här bra kvartal i företagets historia,” förklarade Johan Wesslén. För kommande kvartal är man något restriktiv med förväntningarna, Johan förklarar att de förväntar sig att det kommer att plana ut, som det så brukar efter stora toppar, och att det även är något som kommer att fortsätta under första kvartalet nästa år. Med den nya förmågan att ytterligare kunna analysera vart intresset för Broadband kommer ifrån kan man konstatera att det finns ett ökat intresse för Broadband från Sydostasien och Israel. ”I Europa så är det precis som det förväntas, de stora länderna, Tyskland, Frankrike, Spanien och Polen är viktiga geografiska områden, och också marknader som går bra för oss.” Broadband har sedan länge starka band med Finland och det är också mycket därför som Finland är en väldigt stabil och stark marknad för företaget, men av de övriga nordiska länderna så har man höga förväntningar på Danmark. Av de nordiska marknaderna, så är det just Danmark, som Broadband har störst potential att växa i just nu, enligt Johan.

Annons
Annons
Visa fler nyheter
2024-03-28 10:16 V22.4.20-2
Annons
Annons