Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
© yury asotov dreamstime.com Komponenter | 07 november 2014

Fingerprint Cards ökade försäljningen

Omskrivna Fingerprint Cards, som arbetar med lösningar för fingeravtryckssensorer, hade ett kvartal med ökande försäljning.
”Allt eftersom marknaden inser vikten av att integrera fingeravtryckssensorer ser vi ett starkt växande intresse bland smartphonetillverkarna vilket visar på en kraftig tillväxtpotential, inte minst inspirerat av våra framgångar med Huawei, en av världens fem största smartphonetillverkare. Ett exempel på detta är Oppos lansering av N3 den 29:e oktober, vilket innebär att vi nu även har en kundlansering med FPC1021 vilken är efterföljaren till FPC1020. Vi har hittills med råge infriat vår målsättning om 60% marknadsandel under 2014, avseende touchsensorer inom smartphones och tablets exklusive Apple”, skriver bolaget.

Samtidigt finns det också smolk i bägaren:

”Tyvärr noterar vi att den totala mängden lanserade modeller hittills är betydligt färre än vad vi hade förväntat oss och att tidsförskjutningar av kunders beslut om lansering samt förskjutningar i kundernas övriga produktutveckling har fått negativa konsekvenser, dels för den totala fingersensormarknadens storlek och dels för att FPCs förväntade tillväxt ytterligare fördröjts.”

Nettoomsättningen för kvartalet landade på 66,1 miljoner kronor (31,6). Rörelseresultatet blev -43,9 miljoner kronor (-1,7)
Annons
Annons
Annons
Annons
Visa fler nyheter
2018-11-21 11:24 V11.9.8-2